lauantai 27. toukokuuta 2017

The Real Neat Blog Award and a Thank you


Jasmin, joka kirjoittaa ihanaa blogiaan osoitteessa littlethingswithjassy.com haastoi minut the real net blog award:iin jossa vastaan hänen valitsemiin kysymyksiinsä. Tälläiset kysymykset sain; 

/ Jasmin, who writes her lovely blog at littlethingswithjassy.com challenged me to this real neat blog awards where I have to answer to questions she has chosen for me. These are the questions I got:

When did you start blogging?  / Milloin aloitit bloggaamisen?

I started blogging during June 2013. / Aloitin bloggaamisen heinäkuussa 2013.  

If you were an animal, what animal would you be and why? / Jos olisit eläin, mikä
 eläin olisit ja miksi?

When I was a kid I saw a fennec fox in the natural history museum in Helsinki and after that, no matter what I  was playing with my friends, I always wanted to be a fennec fox. So I guess I'd be a fennec fox then. 
/ Lapsena näin Helsingin luonnontieteellisessä museossa aavikkoketun eli fennekin ja sen jälkeen halusin aina kaikissa leikeissä olla fennekki. Joten luulenpa että olisin varmaankin siis aavikkokettu, heh. 

What is your favourite Disney movie?  / Mikä
 on suosikkisi Disneyn elokuvista?

From acted ones propably the new Cinderella and then the new Alice in Wonderland. From animated movies - propably Frozen.  / Näytellyistä elokuvista suosikkejani ovat varmaankin Tuhkimon tarina (2015) sekä Liisa Ihmemaassa (2010).  Animaatioista varmaankin Frozen - huurteinen seikkailu. 

Do you drink your coffee black or with milk (or something else)? / Juotko kahvisi maidolla vai mustana?

I drink my coffee with just a little bit of lactose-free milk (and I'm really strict with the amount which is why I always want to pour it myself) and sometimes with oat milk or soy milk. 
/ Laitan kahviini hieman maitoa (ja olen tosi tarkka ettei sitä missään nimessä saa mennä liikaa) ja joskus kaura- tai soijamaidolla. 

What was your favourite childhood toy?  / Mikä
 oli lapsuuden suosikkilelusi? 

I'm not hundred percent sure... I do remember I had a Peppi Pitkätossu (Pippi Longstocking) doll that I loved and I got it when I turned 3 years old I think. / Muistan ainakin että mulla oli Peppi Pitkätossu nukke jota rakastin kovasti. Taisin saada sen lahjaksi kun täytin kolme vuotta. 

Which one you prefer; Winter or Summer? / Kumpi mieluummin; kesä
 vai talvi?

I think I'll prefer Summer. I like snow but I don't like being cold. Also I'm a lazy what it comes to dressing up and during summer I love it when I can just throw on a dress and I'm ready to go (unlike in winter when you have to wear half of the clothes you own on top of each other). 
 Valitsen kesän. Tykkään lumesta, mutta inhoan palelemista. Olen myöskin tosi laiska pukeutuja joten lämpimät kesäpäivät ovat meikäläiselle helpotus koska silloin voin vain vetäistä mekon päälle ja olen valmis lähtöön (toisin kuin talvella, kun pitää pukea puolet kaikista omistamistaan vaatteista samaa aikaa päälle että tarkenee). 

What is your favourite food? /
 Mikä on lempiruokasi?

Propably the one particular chinese food my boyfriend cooks. It's so good. 
/ Poikaystävän kokkaama eräs tietty kiinalainen ruoka. Se on vaan ihan sairaaaaaan hyvää. 


Tämän postauksen myötä ilmoitan, että blogini jää määrittelemättömän pituiselle tauolle. Kiitos jokaiselle, joka sitä on seurannut näiden vuosien aikana. Olen jokaisesta kehusta, kommentista ja tykkäyksestä äärettömän kiitollinen ja olen ilonen, että olen näiden vuosien aikana saanut pitää tämän paikkana valokuvilleni sekä mietteilleni milloin mistäkin. Kiitos jokaiselle, joka minua on kannustanut eteenpäin. Jossain vaiheessa ehkä palaan blogiin tai perustan kokonaan uuden, mutta juuri nyt sanon näkemiin. Ehkä tapaamme vielä! 

Iso Kiitos.

/ With this post I'm announcing that I am having a break with my blog and I don't know how long it will last. I wanna sincerely thank every one, who was followed me during these years. I am so thankful for every praise, comment and I am incredibly happy that I've been able to keep this blog as a nice place for my photography and thoughts. I want to thank everyone who has supported me. At some point I might come back to this blog or maybe I'll make a new one but at the moment I'm saying goodbye. Maybe we'll see again! 

A huge Thank you. 

xx Dora


perjantai 14. huhtikuuta 2017

Easter decorations

Täällä ollaan jo ihan pääsiäistunnelmissa ja kohta startataan auto (koiran kera!) ja suunnataan viettämään pitkäperjantaita mökille...

We're on the easter holiday and soon we'll start the car (we also have a dog with us!) and drive to summer cottage so we can spend the good friday there... 
Oon just niinkuin mun äiti - rakastan laittaa kotia. Myös pääsiäisen tuominen meille kotiin oli mulle hurjan tärkeää ja nautinkin koristeiden esille laittamisesta. Pajunkissat kävin hakemassa hyvissä ajoin, ihastelin kaupoissa pääsiäiskoristeita heti kun ne saapui ja valitsin niistä kauneimmat, sain poikaystävän äidiltä rairuohon, ostin parvekkeelle narsisseja ja sain vielä yhdet yllätysnarsissit lisää! Kyllä pääsiäisen tunnelma on kohdillaan meillä kotona.

I'm just like my mom - I love decorating home. Bringing easter into our little home was also very important to me and I enjoyed putting out all the different kinds of decorations. I got the catkins early, wondered through so many boutiques admiring all the easter decorations and of course chose the prettiest ones for us, got an easter grass from my boyfriends mother, bought daffodils for our balcony and then the next day I actually got another bowl of them with a surprise delivery! 
Iso pupu on Pentikin valikoimasta, pieni pupu on Arabian ja vihreä-valkoinen pupu on Indiskasta. Pajunkissoista roikkuvat pääsiäismunat olen ostanut Tigerista ja vaaleanpunainen sekä mintunvihreä kynttilä löytyivät Ikeasta. Loput koristeista ovat vanhoja äidiltäni saamia. 

The big white bunny (holding the egg) is from Pentik, the small one is made by Arabia and the white bunny with green ornaments is from Indiska. The eggs hanging from the catkins are from Tiger and I found the pink candle and mint green candle from Ikea. Other decorations I have are my mother's old ones.  
Kaikki nämä koristeiden kirkkaat värit ja tuo ihana auringonpaiste tuovat mulle keväfiiliksen...

All these pretty colors in these decorations and that lovely sunshine brings me spring vibes...

Meillä on nyt Pääsiäisenä tiedossa ainakin kaksi päivällistä perheen kesken ja se tietää hyvää ruokaa, hyvää seuraa ja rentoa yhdessäoloa ilman kiirettä. En malta odottaa (erityisesti sitä ruoka-puolta). Toivon myös, että saan vielä ainakin yhden kindermunan (tai mitä vaan kinderiä) lisää tänä pääsiäisenä - meikäläisen suklaakiintiö nimittäin ei oo vielä täynnä (tai no ei se kai koskaan oo, ehh). 

We're having at least two dinners with family during the Easter holiday and that means good food, excellent company and just spending time with loved ones without a hurry. I can't wait (especially the food part). I also hope I'm still getting more Kinder eggs (or whatever kinder) as I can still fit in some more chocolate before I get fed up for a while (okay, never getting fed up though). 

Hyvää ja rauhallista Pääsiäistä kaikille! <3 

Happy Easter <3


keskiviikko 5. huhtikuuta 2017

Evening in Rome

Kun ulkona on harmaata jo ties kuinka monetta päivää putkeen ja siellä ripottelee vesipisaroita, on hyvä palata muistelemaan viime viikon Rooman reissua...
Näihin kuviin tallentui auringonlaskun viimeiset säteet Roomassa, Espanjalaisilla portailla. Harmittaa, ettei auringonlaskua saa koskaan tallennettua kameraan yhtä kauniina kuin mitä se oikeasti on. Valitettavasti ehdittiin tuonne vasta kun aurinko oli jo lähes kokonaan laskenut, ei oltu ihan ainoat tuolla ja niitä himputin ruusukauppiaita sai häätää vihasesti käsillä huitoen viiden sekunnin välein (ne ihan oikeesti työnsi niitä ruusuja naamaan kielloista huolimatta), mutta kaikki tää oli näiden kuvien ihanan tunnelman (ja sen romanttisen hetken) arvoista. 
Kevään trendeistä olen ottanut omakseni ainakin kirkkaan vaaleanpunaisen käyttämisen vaatteissa (helppo, koska se on yksi lempivärejäni muutenkin) ja sen lisäksi kokoelmiin on liittynyt tuo supersuloinen pikkulaukku, joka sekin kuuluu kevään trendeihin. Mekon löysin viime jouluna Lontoosta ja rakastuin silloin sen yksinkertaisuuteen sekä tuohon kauniiseen ruusukuviointiin. Hyvä löytö silloin, sillä nyt myös kaikenlaiset kirjailut vaatteissa ovat pinnalla, eli mullahan on tässä jopa ihan yritystä päästä muodin aallonharjalle (edes hetkittäin). 
Rakastuin noiden vaaleanpunaisten loafereiden mukavuuteen ja helppouteen, kun pidin niitä reissulla.  Rooman huomattavasti keväisemmät lämpötilat ja kuivat kadut soveltuivat mainiosti näille kengille, enkä nyt sitten malttaisi odottaa hetkeäkään enää että Suomeenkin saapuisi kunnon kevätsää. Sitten voin vihdoin aloittaa näiden jokapäiväisen käytön myös täälläpäin. (Jipii!)

Mekko / Dress Primark 
Takki / Jacket Zara
Laukku / Handbag Zara
Kengät / Shoes H&M

Photography Henri
Edited by Me 

torstai 23. maaliskuuta 2017

Spring vibes

Pictures by Henri
Edited by me 

Aurinkoa on jo näkynyt muutamaan otteeseen taivaalla ja sen lämpö ja valo on tuntuneet ihanilta pitkän talven jälkeen. 
Talvikengät on menettäneet paikkansa mun eteisessä ja valkoiset tennarit on koottu siroon riviin niiden tilalle. Uudet aurinkolasit odottavat kärsivällisesti kenkäkaapin päällä ja ne kaikista paksuimmat villapaidat on siirretty taaemmas kaapin perälle. 
Meidän asunto täyttyy valosta ja viherkasvit tekee innolla uusia, kirkkaan vihreitä lehtiä. 
Aamuisin on ihana herätä valoon ja taivaanrannasta pilkisteleviin auringonsäteisiin ja iltaisin tarvitsee sytyttää valot vasta myöhään illalla. 

Ihanaa kun on kevät. 

/ The sun has started to shine more often and it feels amazing to have some warmth and light after the long winter. 
Winter shoes have lost their place by the front door and all my white sneakers have taken their place and are arranged nicely next to each other. My new sunglasses are patiently waiting on top of the shoe cabinet and winter cardigans have been pushed to the far end of my closet. 
Our apartment is filled with light and our plants are growing new, bright green leaves. 
It's lovely to wake up to the light shed by a sunrise in the morning and to put lights on in the evening a bit later every day. 

It's wonderful to finally have spring. 


lauantai 11. maaliskuuta 2017

Sewing my ballerina shoes



Kauppojen hyllyt ja nettikauppojen sivut ovat täyttyneet viime aikoina mitä kauneimmista nauhallisista ballerinoista. Kyseessä on yhdet keväät must have -kengistä ja entisenä balettitanssijana olen enemmän kuin valmis tähän trendiin. Muistan ainaisena muotien edelläkävijänä omistaneeni nauhalliset, vaalenpunaiset ballerinakengät jo joskus vuonna 2005, mutta harmikseni ne ovat jääneet pieniksi jo ikuisuus sitten. 
Heti kun luin tämän trendin rantautumisesta, tiesin että haluan tuunata sopivat ballerinat itse sen sijaan että ostaisin ne valmiina. Tähän tarkoitukseen löytyi H&M:n valikoimasta nämä kultaiset ballerinat, joihin rakastuin ensisilmäyksellä (ja ilmeisesti muutama muukin, sillä jouduin etsimään useasta eri kaupasta ennen kuin sain nämä käsiini). Ihanaa, ellei jopa täydellistä vaaleanpunaista nauhaa löysin pienestä paperikaupasta. Lyhensin nauhat sopiviksi ja poltin nauhojen päät kiinni, jotteivat ne purkautuisi. Vanhoista balettitossuistani inspiroituneena otin neulan ja lankaa käteen ja ta-dah! Hintaa näille tuli hiukan päälle kymmenen euroa - ei paha siis. Sisäinen ballerinani ei malta odottaa kevättä ja sitä, että pääsee tanssahtelemaan näillä kaunokaisilla pitkin kuivia katuja! 

/ The must have for this spring is lace-up ballerina shoes. As a former ballerina I am more than ready for this trend! I'm pretty much a forerunner on this trend as I remember I had pink lace up ballerinas at 2005 but unfortunately they've gotten too small long time ago. As soon as I red about this trend I knew I want to make my own lace-up ballerinas rather than buy new ones. I found these beautiful golden ballerinas from H&M and I bought the beautiful pink ribbon from a small paper store. I cut the ribbon into four pieces and then burned the ends (the flame lightly melts the edges, making them harder to fray). Inspired by my old ballet shoes I grabbed needle and thread and ta-dah! These costed a bit over 10 euros - not too bad. My inner ballerina is already making pirouettes and she can't wait for spring! 


maanantai 30. tammikuuta 2017

Redhead

Mainos
Yhteistyössä / Collaboration with Emma Pilvilä Hair, Unika


Siitä onkin aikaa, kun oon viimeksi ollut punapää. Oli jo niin ikävä punaista tukkaa, että päätin sitten tehdä kerralla oikein kunnon muodonmuutoksen, jonka mulle taikoi mun superlahjakas luottokampaajani Emma Pilvilä Unikasta. Istuin kampaamon penkkiin ja ilmoitin, että nyt tee musta niin ginger kun vaan voit. Sillä aikaa kun minä hörpin kahvia (jonka kanssa sai myös karkkia!) ja selasin pinterestiä, Emma hääräsi mun hiusten kimpussa ja lopputuloksena oli tämä ihan mieletön väri, johon oon enemmän kuin tyytyväinen. Tuijotin vaan suu auki peiliä, kun en oikeesti voinut uskoa, että mun hiuksista sai näin makeen väriset. Annan Emmalle usein vapaat kädet hiusten suhteen sen jälkeen kun olen kertonut että mitä suurin piirtein toivon ja tälläkin kertaa lähdin hiukset hulmuten ja suu virneessä. Emma tekee työnsä tosi tarkasti ja muistaa varmistaa että asiakas on tyytyväinen! Emman tekemiä hiustaikoja voit katsoa esim. täältä.

Tehtiin vaalennus oikeastaan koko hiusten pituudelta, mutta onneks olin pitänyt hyvää huolta hiuksista minkä lisäksi Emma käytti mun hiuksiin Olaplex -käsittelyä, joka mm. suojaa ja vahvistaa hiuksia kun niitä värjätään tai vaalennetaan. Siitä tulee toki lisähintaa värjäykselle, mutta hiukset säilyvät niin paljon parempikuntoisina ja ovat elinvoimaiset ja kiiltävät myös värjäyksen jälkeen. Lisäksi Emma laittoi mulle tyviväriksi hyvin lähellä mun omaa väriäni olevaa, jotta juurikasvu ei pomppaa esiin niin rajusti ja näin ollen säästyn sen jatkuvalta värjäämiseltä. Siitä tuli niin hyvän värinen että Emma ehti jo heittää vitsillä että nähään kahen vuoden päästä kun ei tarvii paljo juurikasvusta huolehtia :-D 

Nyt oon jo itsekin tottunut uuteen peilikuvaan (enkä enää hämmenny kokoajan) ja käyn vaan huvikseni ihailemassa peilistä tätä väriä ja hiplailen mun kiiltäviä kutreja. Mitä ikinä haluaakaan tehdä hiuksilleen, suosittelen Emmaa lämpimästi, sillä hän on se, kenen käsiin uskon hiukseni vaikka silmät kiinni. Emmalle voit varata ajan osoitteesta www.unika.fi/ammattilaiskampaamo/ ja palvelua valitessasi klikkaa tekijäksi Emma P :-) 

/ I got my hair done by Emma from Unika who is the only one I really trust with my hair and that's why she's my number one hairdresser. I would let her do my hair even with my eyes closed. 
I'm so happy to be a redhead again and this colour she did is absolutely amazing. She's really talented and always does her job so finely. I always leave happy, with a big smile on my face and with amazing hair. 
We bleached almost the whole hair but she used Olaplex -treatment which costs a little extra but makes sure that your hair stays healthy, shiny and strong even when bleaching/colouring it. Mine feels so thick! 
You can see pictures of her magical work right here and you can book an appointment at http://www.unika.fi/ammattilaiskampaamo/ - just choose Emma P when booking. :-)


perjantai 27. tammikuuta 2017

Tulips in a glass bowl


Löysin tämän ihanan lasisen maljakon Hemtexin alennusmyynneistä toissapäivänä ja en yksinkertaisesti voinut jättää sitä kauppaan. Multa on puuttunut kukkamaljakko jo ihan iänikuisuuden - oon käyttänyt maljakkona mm. vanhaa smoothiepulloa... joten enemmän kuin tervetullut ihanuus meidän kotiin! 
Rakastan tulppaaneja yli kaiken ja oon niin ilonen että niiden kausi on taas täällä. Niistä tulee ihana kevätfiilis! Ostan yleensä joka viikko yhden kimpun sen jälkeen kun vanhat ovat kuolleet (mikä kyllä aina surettaa mua ihan superisti!) ja aina kun saan uuden kimpun käteen hymyilen varmaan kaks tuntia putkeen kun oon vaan niin ilonen haha. Tuntuu hassulta miten paljon iloa yks kimppu tuoreita, kauniita kukkia voi tuoda, mutta kerta ne tuo iloa, niin miksei niitä sitten ostaisi? 
Nämä tulppaanit näyttävät ihan mielettömän kauniilta tuossa maljakossa nyt auettuaan. Just niinkuin mä ajattelinkin, että ne näyttäis. 

/ I found this beautiful vase the other day from HEMTEX and it was on sale so I just couldn't leave it there. I've been missing a beautiful vase for all my flowers and I've actually used an old smoothie bottle for example... so this was more than welcome purchase into our home! 
I also LOVE tulips they're propably one of my favourite flowers and I'm jumping from happiness as the season has begun. I'm buying new ones every week after the old ones die, which always makes me so sad but when I get the new bouquet in my hands I smile like an idiot for hours haha. It's hard to believe how much happiness just a bunch of beautiful fresh flowers can bring but they just do, and as they do, why wouldn't I buy them? These ones look absolutely beautiful in the vase now when they've opened. Just as I planned.